فرایند تحقیق بازار
نوشته شده توسط : b.gholami

اگر صاحب یک کسب و کار هستید یا می خواهید به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کنید، تحقیقات بازار یکی از مهم ترین کارهایی است که می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. با استفاده از تحقیقات بازار، می توانید بینش بهتری نسبت به شخصیت مخاطبان خود به دست آورید و میزان فروش خود را ارزیابی کنید. اگر شما نیز به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع مهم در تجارت هستید، خواندن این مقاله ممکن است مفید باشد.

تحقیقات بازار چیست؟

تحقیق بازار فرآیندی است که از طریق آن سعی می کنید مشتریان بالقوه و فعلی خود را بشناسید. شما سعی می کنید اطلاعاتی در مورد مشتریان محصولات و خدمات خود بیابید و بدانید که مشتریان شما چگونه فکر می کنند و نسبت به یک محصول و خدمات واکنش نشان می دهند.

برای مثال، یک ویدیوی تبلیغاتی معروف سامسونگ، مرد جوانی را در صف مشتری با آیفون نشان می‌دهد که می‌گوید صاحب یک سامسونگ است و پدر و مادرش در صف آیفون خریده‌اند. یا بیلبوردها ویژگی های آیفون و سامسونگ را با هم مقایسه می کنند، در حالی که لیست ویژگی های گلکسی اس 3 سامسونگ طولانی تر از آیفون 5 است.

تحقیقات بازار از کارهای ساده شروع می شود و به مراحل پیشرفته تری منتهی می شود. به عنوان مثال، وقتی در مورد قیمت و کیفیت محصولات رقبای خود می‌پرسید، دائماً از مشتریان خود می‌پرسید که در مورد محصولات و خدمات شما چه فکری می‌کنند یا از آنها در مورد نقاط قوت و ضعف محصولات و خدمات خود می‌پرسید. ، شما تحقیقات بازار انجام می دهید. شما از این داده ها و اطلاعات برای تصمیم گیری بیشتر در مورد شرکت و کسب و کار خود استفاده خواهید کرد.

این نمونه ای از تحقیقات بازاریابی تپسل نسبتاً ساده بود که تأثیر زیادی بر فروش و برند سامسونگ داشت. سامسونگ در تبلیغات مدل های زیر نیز این رویه را ادامه داد و هر کدام از این کمپین ها در فضای مجازی منتشر شد.

تنها کاری که سامسونگ قبل از این کمپین انجام داد، تحقیقات بازاریابی بود.

تحقیقات بازاریابی به زبان ساده به معنای فرآیندی است که در آن سعی می کنیم با جمع آوری داده ها یا اطلاعات بازار و مشتریان را درک کنیم. این درک به معنای شناسایی فرصت‌ها، تحقیق در مورد مشکلات، یافتن راه‌حل‌هایی برای افزایش فروش، ارزیابی تلاش‌های بازاریابی فعلی و خلاصه کردن تحقیقات در مورد هر چیزی است که به بهبود بازاریابی کمک می‌کند.

خب این تعریف خشک و رسمی زیاد به درد ما نمی خورد! ما هنوز نمی دانیم آنها در تحقیقات بازاریابی چه می کنند. بنابراین اگر موافق هستید، بیایید قدم به قدم با یک مثال واقعی برویم تا ببینیم این تحقیقات بازاریابی چیست و چگونه کاربرد دارد؟

ابتدا به شما بگویم که اگرچه این مقاله طولانی است، اما بهتر است آن را با حوصله بخوانید و سرفصل های آن را از دست ندهید. علاوه بر درک اینکه تحقیق بازاریابی دقیقاً چیست، می خواهیم راه هایی را برای انجام آن در مقیاس بزرگ و کوچک معرفی کنیم.

تفاوت بین تحقیقات بازار شهودی و سیستماتیک

مانطور که در بالا ذکر شد، این نوع تحقیقات بازار یکی از مراحل اولیه آن است و نباید تنها به آن تکیه کرد و به دنبال روش های جدی تر و پیشرفته تر نبود. زیرا در این صورت جامعه هدف شما بسیار کوچک است و ممکن است مغرضانه باشید و در تصمیم گیری دچار اشتباه شوید.





:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: